HTML

ÉnKép - takacsot

Friss topikok

  • Karbonade: Az első résszel egyáltalán nem értek egyet, Európában az Operának egyelőre jóval nagyobb részesedé... (2009.04.02. 14:07) My browser war
  • takacsot: @Bővíz László: Természetesen lehet. Javasolni tudom a könyvesboltok polcain az önfejlesztés részl... (2009.01.01. 12:30) Az IQ-m
  • natalie: szerintem nagyon jo könyv. ajánlom midenkinek! (2007.09.12. 01:21) Stephen King: A mobil
  • Ismeretlen_28084: zseniális könyv tényleg (2007.04.10. 15:24) Matt Beaumont: E-sztori
  • Ismeretlen_29217: Pontosan az gond, hogy a teszt kódrészletet nem tudják értelmezni. Konkrétan a paraméterátadási m... (2006.10.18. 08:02) Internyúzás

DP nehézségek

2006.02.23. 07:13 takacsot

Mivel kifogytam a könnyű olvasnivalókból újra elkezdtem egy nagyon jó szakmai könyvet. Már elkezdtem, de igen tekintélyes mérete miatt nem tudtam legyürni egy szuszra. De nem is baj, mert most újra friss aggyal estem neki.

Éppen ezt olvastam, pontosabban a PDF kinyomtatott változatát (ha érdekel elküldöm - Applying UML and Patterns). A bisz rázkódásának köszönhetően kevesebbet tudtam olvasni, mint gondoltam, de cserébe többet gondolkoztam, miant akartam. Gondolatai eredménye ez a bejegyzés, amibel felsorolom, hogy miért lehet nehéz megtanulni a tervezési mintákat. Nem nagy dolgok, de ha az ember nem jön rá, nem kapja el a fonalat, akkor tényle gnehéz. Talán olyan, mint a szivarozás vagy gin. Amig rá nem érzel arra a fanyar élvezetre, addig undorító, de ha egyszer megragadod, akkor egy életre szóló szenvedély is lehet.

Szóval ezért lehet nehéz megismerni a tervezési mintákat (nem fontossági sorrendben), mert

  1. mivel sokszor magától is rájön az ember néhényra nem tartja nagyra azokat, ami gát lehet a tanulásban
  2. ugyan azt a amintát több néven is nevezik
  3. sok hasonló minta van
  4. ugyan az az objektum más néven szerepel két különböző mintában. Layer az egész alkalmazás felépítését leíró mintában, és Controller, esetleg Gateway mikor csak két réteg egymás közötti viszonyát pontosítjuk
  5. gyakorlatilag soha sem fordulnak elő egy magukban, mindig több minta szerepel egszerre. A Gateway struktúrális minta, de egy Factory kreátor nélkül nem jön ki az ereje.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://takacsot.blog.hu/api/trackback/id/tr3775708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása