HTML

ÉnKép - takacsot

Friss topikok

  • Karbonade: Az első résszel egyáltalán nem értek egyet, Európában az Operának egyelőre jóval nagyobb részesedé... (2009.04.02. 14:07) My browser war
  • takacsot: @Bővíz László: Természetesen lehet. Javasolni tudom a könyvesboltok polcain az önfejlesztés részl... (2009.01.01. 12:30) Az IQ-m
  • natalie: szerintem nagyon jo könyv. ajánlom midenkinek! (2007.09.12. 01:21) Stephen King: A mobil
  • Ismeretlen_28084: zseniális könyv tényleg (2007.04.10. 15:24) Matt Beaumont: E-sztori
  • Ismeretlen_29217: Pontosan az gond, hogy a teszt kódrészletet nem tudják értelmezni. Konkrétan a paraméterátadási m... (2006.10.18. 08:02) Internyúzás

Válasz Földi Petinek

2006.04.12. 07:48 takacsot

Válasz földip gondolatára, amit az előző bejegyzéshez fűzött:

Én két részre bontom a szakmai fejlődésemet. Az egyik a technológiai fejlődés. Az, amikor egy nyelvről fejlesztői környezetről, amikor ESZKÖZRŐL szól a dolog. Ezekben rengeteget fejlődtem, és fogok is. De ezek csak eszközszintű fejlődés.

Amire én gondolok, az a MINŐSÉGI MEGOLDÁS készítésének tapasztalata. Én ez utóbbit sokkal fontosabbnak tartom. És a megoldások bizony nem változnak sokat az évek folyamán. A szövegszerkesztő 10 évvel ezelőtt is szövegszerkesztő volt. Ugyan azokat meg lehetett csinálni. A megoldás nem változott, "csak" extra dolgok kerültek bele és könnyebb lett használni. Mondhatjuk a minősége változott. De ha valaki a 1001. fórummotort írja, akármilyen jó is az nem add minőségilegg jobb megoldást, mint az 1000. Emiatt nem estem hasra pl. EJB-től, mert már korábban megismertem a CORBA-t. Nem esek hasra mindenféle framworkotől, mert magam is csináltam hasonlót. Azaz kritikusan nézem a világot. Megvizsgálok mindent amit lehet. Legalább olyan szinten, hogy tudjam miről szól. Természetesen nem mindig elég előnyeinek feltárásához. Ekkor az "egymilliárd légy nem tévedhet" elvet követem: ha sokan mondanak sok jót, akkor közelebbről is megvizslatom. Ilyen volt az, mikor a Unit Test-elést ismertmem meg. Megnéztem szép volt jó volt köszönöm ennyi. Aztán annnyi sok jót hallottam felőle, hogy egy részprojectben alkalmaztam, sőt TDD-t csináltam. És fantasztikusan bevált. Egyetlen hátránya, hogy irgalmatlan hamar zöld-függővé válik az ember (test toolok zölddel jelzik, ha minden teszt sikeresen lefutott) Nagyon jó. Észrevehetően megnövelte a komponens minős;gi mutatóját. Unittestesléssel jobb minőségű terméket/megoldást készítettem.

Talán jól választottam témát az egyetem végén. Aminőségi szoftverfejlesztést tűztem ki célomnak. Nem sikerült teljesen lekövetnem/kifejtenem a témát. Viszont rengeteget jártam tanultam diplomamunka elkészítése során. hamar rájöttem, hogy nem az egyetem adja aminőségi megoldások forrását, hanem a vlaó élet. Csak való életbeni problémák/esettanulmányok alapján dolgoztam. Igen ezek egy darabig "csak fejben" voltak meg. De hamar össze tudtam kapcsolni egyetem melletti munkatapasztalataimmal és egyetem után gyakorlatban is használni tudtam. Az alapjaim meg voltak, a gyakorlat hiányzott azok alkalmazásához. De nem találkoztam "ismeretlen" dolgokkal munkám során.

Tudod! Én folyamataosan képzem magam :) Aki folyamtaosan fél szemét a világon tartja, annak nehéz meglepetész okoznia. :) (Fantasztikusan nagyképüen hangzik :)))) )

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://takacsot.blog.hu/api/trackback/id/tr8775745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása