HTML

ÉnKép - takacsot

Friss topikok

  • Karbonade: Az első résszel egyáltalán nem értek egyet, Európában az Operának egyelőre jóval nagyobb részesedé... (2009.04.02. 14:07) My browser war
  • takacsot: @Bővíz László: Természetesen lehet. Javasolni tudom a könyvesboltok polcain az önfejlesztés részl... (2009.01.01. 12:30) Az IQ-m
  • natalie: szerintem nagyon jo könyv. ajánlom midenkinek! (2007.09.12. 01:21) Stephen King: A mobil
  • Ismeretlen_28084: zseniális könyv tényleg (2007.04.10. 15:24) Matt Beaumont: E-sztori
  • Ismeretlen_29217: Pontosan az gond, hogy a teszt kódrészletet nem tudják értelmezni. Konkrétan a paraméterátadási m... (2006.10.18. 08:02) Internyúzás

Az idő 4 ellensége

2007.04.12. 12:37 takacsot

Az idő gazdálkodás elveinek megismerése életem egyik legjobb döntése volt. már korábban is elképesztő sok dologra jöttem rá magamtól, hiszen már egyetem kezdetén is mappákba szerveztem a dolgaimat, ami az egyik legfontosabb alapja annak, hogy hatékonyan tudjunk dolgozni.

Korábban már írtam az egyik legjobb könyvről ebben a témában itt. Most megint a kezem közé került, mert visszakértem egyik munkatársamtól, akinek nem volt ideje elolvasni. Szóval megint a kezembe került és belelapoztam. ennél könyvnél vettem fel azt a szokást, hogy aláhúzzam a hasznos, érdekes részeket. Szóval könnyen rátaláltam az engem akkor nagyon érdeklő bekezdésekre. Ezek egyikét osztom meg most. Tulajdonképpen ez az alapja mindennek.

 Az idő négy leggyakoribb ellensége:

  • Halogatás: A halogatás az idő tolvaja. Ezt nálunk magyarországon egy emberrel lehet jól jellemezni, Pató Pál úrral. Azzal az irodalmi személyiséggel, akire mindenki emlékszik. Azt mondja "Ej, ráérünk arra még!", de az a holnap soha nem jön el. Az igazság az, hogy egy egész holnap sem ér fel a ma tíz percével. Elpocsékoljuk az energiánkat, ahelyett, hogy most belekezdenénk. De nem kezdünk bele, mert határozatlanok vagyunk. Olyan képzeletbeli akadályokat teremtünk, amik a valóságban nem is léteznek. Vagy csak egyszerűen kényelmesek vagyunk. Erre nincs szükség.  Másik ok, ami miatt halogatunk, mert nincs határideje. Adj magadnak határidőt. Ne kelljen minden feladatnak felülről, főnöktől határidőt kapnunk. Teremts magadnak határidőt. És ragaszkodj is hozzá. Konkrét időpont.
  • Majd-kór: A halogatás egy speciális formája. A nagy ívű feladatok megvalósítást akadályozza meg. Megoldás, mint fentebb. határidők megadása.
  • Megbocsátott tétlenség: ha magatokba tekintetek meglepően könnyen találtok mentséget a tétlenségre. Elképesztő mennyiségű időt és energiát tudunk annak magyarázatára fordítani, hogy valamit miért nem tudtunk elvégezni. Gyakran többet is, mint maga a feladat elvégzése kerül.  Megoldás a cselekvés.
  • Megbánás: Ez már minden után következik. A lelkiismeretünk akadályt állít elénk, mert olyan érzelmi terhet rő ránk, hogy bűntudatot érzünk azért, amit nem végeztünk el, vagy amilyen téves döntést hoztunk. Ehelyett le kell zárni a napot. A bánkódás nem segít a holnap feladatainak elvégzésében

Szólj hozzá!

Címkék: time productivity, management, professionalism,

A bejegyzés trackback címe:

https://takacsot.blog.hu/api/trackback/id/tr28775896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása