HTML

ÉnKép - takacsot

Friss topikok

  • Karbonade: Az első résszel egyáltalán nem értek egyet, Európában az Operának egyelőre jóval nagyobb részesedé... (2009.04.02. 14:07) My browser war
  • takacsot: @Bővíz László: Természetesen lehet. Javasolni tudom a könyvesboltok polcain az önfejlesztés részl... (2009.01.01. 12:30) Az IQ-m
  • natalie: szerintem nagyon jo könyv. ajánlom midenkinek! (2007.09.12. 01:21) Stephen King: A mobil
  • Ismeretlen_28084: zseniális könyv tényleg (2007.04.10. 15:24) Matt Beaumont: E-sztori
  • Ismeretlen_29217: Pontosan az gond, hogy a teszt kódrészletet nem tudják értelmezni. Konkrétan a paraméterátadási m... (2006.10.18. 08:02) Internyúzás

"Fordított piramis" avagy hogyan írjunk webre

2006.04.25. 21:55 takacsot

Azt hiszem alapműként kell olvasnia minden blogolónak, de nem csak webre publikálóknak, hanem mindenkinek, aki valamilyen módon elektronikus írást folytat, mint pl kedvenc barátunk az Emil. Csak katt ide: http://www.useit.com/papers/webwriting/

Egyszer-kétzer kaptam kritikát arra nézve, hogy milyen igénytelen vagyok a blogomban. Meglepő módon nem a tartalmat, hanem a helyesírást, fikázták, ami 90(ok-ok, lehet hogy csak 80)%-ban félregépelésekből ered (Hogy miért nincs helyesírás ellenörző a freeblog.hu-n az már egy másik kérdés). Tudom, h nehézebb olvasni és amit nehéz olvasni az szivesen kihagyják az emberekék. Sajnos nehezen veszem magam arra, hogy ilyen apróságokra odafigyeljek, hiszen az is elég koncentrációt igényel, hogy a csápjaim sebessége minél jobban megközelyítsék a gondolatiam sebességét. Asszem akkor leszek gondban, ha gyorsabban tudok gépelni, mint gondolkozni. Legyen aza pont az életem vége :)

Szóval megkaptam. De hamar lepergett pont a maitt, mert a tartalomról nem szólt. Nekem pedig az volt érdeks. Kicsit változott a helytzet, mikor webes kerespben, egy fejvadász találta meg a blogomat, pontosabban kipakolt önéletrajzot. (Mellékesen nem hitte el, hogy nem azért tettem ki, mert unkát keresek. Pipa vagyok, ha csaknem közvetlenül azt mondják nekem hogy hazudok. Legalább mondja a szemembe, mert akkor fair a helyzet és lekurvanyázhatom teljes szivemből, de így csak a mosolygós kabbeafaszom maradt.) Ekkor formálódott meg bennem, hogy mind tartalmilag, mind külalakilag kicsit jobban odafigyelek. A tartalom talán unalmasabb lett, de nem baj. Maradjon nekem szakmai és intelektuális hírmondó. A külalak, amibe leginkább a helyesírást értem is fejlődött. Legalábbi ha van kedvem, akkor átnézem ay irományokat, és ha igazán hosszút sikerül összedobnom, akkor azért egy OpenOffice.org-val is ellenőrzöm.

És ennek következő lépése a "profi tartalomszolgáltatás". Nem leszek túl nagyképű. Csak próbákozni fogok. NEm vagyok nagy web statisztika sasoló, hogy tudjam mennyien, kik és mikor nézik a blogomat. Csak remélem, hogy kicsit joban fel fogom hívni a figyelmet.  Ebben fog segiteni  a http://www.useit.com/papers/webwriting/.

Csak egy példát hozok fel a sok közül. A "forditott piramis" (akárhogyan is nevezik ezt magyarul) egy olyan technika, amit az újságírók aktívan alkalmaznak, de hagyományos esszéírásban (dolgozat, diplomamunka, tanulmány) nem alkalmazott technika. A weben is ezt érdemes használni. Arról szól, hogy kezd a konklúzióval. Így a lapot gyorsan átfutó szemek is megtalálják mondanivalód lényegét. Ha hasznosnak találják, akkor akár el is fogják olvasni az egész oldat. Én pont ezt a technikát alkalmaztam ebben a bejegyzésben.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://takacsot.blog.hu/api/trackback/id/tr31775757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása