HTML

ÉnKép - takacsot

Friss topikok

  • Karbonade: Az első résszel egyáltalán nem értek egyet, Európában az Operának egyelőre jóval nagyobb részesedé... (2009.04.02. 14:07) My browser war
  • takacsot: @Bővíz László: Természetesen lehet. Javasolni tudom a könyvesboltok polcain az önfejlesztés részl... (2009.01.01. 12:30) Az IQ-m
  • natalie: szerintem nagyon jo könyv. ajánlom midenkinek! (2007.09.12. 01:21) Stephen King: A mobil
  • Ismeretlen_28084: zseniális könyv tényleg (2007.04.10. 15:24) Matt Beaumont: E-sztori
  • Ismeretlen_29217: Pontosan az gond, hogy a teszt kódrészletet nem tudják értelmezni. Konkrétan a paraméterátadási m... (2006.10.18. 08:02) Internyúzás

Singlepurpose VS. multipurpose

2006.11.28. 04:24 takacsot

Nálunk két fajta ember van. Többféle csoportosításban:

  • nők és férfiak
  • fiatalok és öregebbek
  • főnökök és beosztottak
  • vezetők és követők
  • agilisek és lassabbak
  • single-purpose és multi-purpose emberek


Nekem most az utóbbi a nagy fájdalom. Az, hogy egyáltalán vannak. Miért is. Ki mihez ért és mennyit. Van egy technikai szétszakadás a cégen belül, mert egy döntés miatta a külön technológiákat fejlesztők elvileg nem nyúlhatnak egymás dolgaiba. Ez hibás döntés volt. Arra kellett volna helyezni a hangsúlyt, hogy a szakmai különbségeket képzésekkel kiegyenlítsék.

Kevés olyan fejlesztés van, ami technikailag csak az egyik vagy csak a másik modult érinti. Valamilyen mértékben mindent érint, csak különböző mértékben. És éppen ebből jön az egyik gond, hogy a az adott munkához kevés feladatú fejlesztők "kiéheznek", mert gyakran nem tudnak addig tovább haladni, amíg a többi el nem készül. (Pontosabban tovább tudnának haladni, de akkor meg kiderülnek, hogy mégsem pont az az interfész, mint aminek lennie kellene). Ennek a horizontális szeparálódásnak véget kellene vetni. Vertikálisan kellene a emberek tudását növelni. Technológiailag mindenhez értő embereket kell nevelni. ha ez meg lenne, akkor erőforrás gondokból is kevesebb lenne, hiszen több ember értene egy adott dologhoz.

Másik eset a vezetők szintjén van. Vannak azok akik elsősorban az ügyfelekkel kapcsolattartást intézik el. Ezek az emberek elnevezése projekt menedzser. Kapcsolatot tartanak az ügyfelekkel, beszélnek velük kézben tartják az adott ügyfél fejlesztéseit. Majd vannak a csapatvezetők, akik az adott fejlesztői csapat feladatainak kontrolljával foglalkozik. Természetese a fejlesztőknek egyszerre bizony több kliens fejlesztéseivel kell foglalkozniuk.

Gond akkor merül fel,mikor a csapatvezetőket kérdezik a menedzserek, hogy mikorra lesz kész egy bizonyos feladat. Az szeparálódás egyből két oldalról is támad. A menedzser nem tudja, hogy egy másik menedzserhez tartozó kliens fejlesztések hogy állnak és mennyire fontosak, milyen határidővel. Őt csak a sajátja érdekli. Ha azzal merülnek fel gondok, akkor neki nincs másik feladata, amivel foglalkozhatna csak ez. A csapatvezetők látják, hogy miből mennyi van, de nem határozzák meg, azt, hogy mikor mit kell csinálni. Kontrolálják, hogy mit kell az adott határidők alapján.

Szólj hozzá!

Címkék: it prodfessionalism

A bejegyzés trackback címe:

https://takacsot.blog.hu/api/trackback/id/tr43775868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása