Cooper offers these “seven ingredients of a unique, superior product with real value for the customer”:
Meets customers’ needs better than competitive products.
Is a better-quality product than competitors’ (however the customer defines quality).
Has unique benefits and features for the customer.
Solves customers’ problems with competitive products.
Reduces the customer’s total in-use costs (better value-in-use).
Has highly visible benefits for users.
Is innovative or novel — the first of its kind on the market.
More importantly, he adds: “Note that product superiority is defined in the eyes of the customer!” While you may believe your product to be superior on one or more of these dimensions, it is ultimately up to the market to decide whether this is the case. Too often the view of product superiority and differentiation is different from those within the company versus those in the market.
Extract - Differentiate to avoid being a “me too”
2009.01.28. 20:40 takacsot
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://takacsot.blog.hu/api/trackback/id/tr91882462
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.