HTML

ÉnKép - takacsot

Friss topikok

  • Karbonade: Az első résszel egyáltalán nem értek egyet, Európában az Operának egyelőre jóval nagyobb részesedé... (2009.04.02. 14:07) My browser war
  • takacsot: @Bővíz László: Természetesen lehet. Javasolni tudom a könyvesboltok polcain az önfejlesztés részl... (2009.01.01. 12:30) Az IQ-m
  • natalie: szerintem nagyon jo könyv. ajánlom midenkinek! (2007.09.12. 01:21) Stephen King: A mobil
  • Ismeretlen_28084: zseniális könyv tényleg (2007.04.10. 15:24) Matt Beaumont: E-sztori
  • Ismeretlen_29217: Pontosan az gond, hogy a teszt kódrészletet nem tudják értelmezni. Konkrétan a paraméterátadási m... (2006.10.18. 08:02) Internyúzás

Certified ScrumMaster vagyok

2009.03.11. 11:26 takacsot

Kicsit megkéstem a hírrel, de nem gond.

Február 23-24-én Bécsben részt vettem egy Certified ScrumMaster tréningen. Előadó Mitch Lacey. Eredmény egy certificate, hatalmas kimerültség és hatalmas élmény.

De honnan is jött az ötlet? Alapvetően már elkezdtem a cégen belül használni olyan technikákat, amik agilisek, sőt majdhogynem Scrum-os. A tapasztalatom és az eredmények jók voltak. A csapat értette az elveit és jónak találták a technikák jelentős részét. Amivel igazából gond akadt az a taskokra bontás. Mondjuk ezzel most is bajok vannak. De azért hiányzott valami.

Én Scrum-ot személyesen mástól csak egyszer láttam a SAP-os éveim alatt. Látni és párszor beszélni egy olyan emberrel aki akkor is még csak tanulta és messze nem profi más. Szükségem volt olyanra, aki tapasztalt öreg róka.

Kerestem magyar előadókat és találtam is, de olyan lassan reagált, hogy inkább bejelentkeztünk a Bécsi tréningre. Sajnos Scrumalinace-tól ott van a legközelebbi tréning, de abból is csak ez volt angolul. A többi természetesen németül megy. Szóval beindítottam a folyamatot. Szerencsére a Cég fizette, bár kit érdekel, és akár magam is fizettem volna. Végül 3 másik munka társammal mentem el. (Mondjuk ebből volt is konfliktus, mert másokat is érdekelt volna, de hát több,mint egy hónappal a tréning előtt kezdtem szervezni és mivel főleg magamnak nem tudom azt sajnálni, aki nem szólt.)

Autóval ki Bécsbe. Meriott hotelben elszállás és mondhatjuk, hogy két napon át nem is láttam mást. Mondjuk Bécsben már többször voltam és nem érdekelt, de arra nem számítottam, hogy az agyamat ilyen mértékben ki foglya szívni.

A társaság jó volt. Szerencsére négyen nem egymás közelébe találtunk helyet így volt lehetőség keveredni a lokál emberekkel. Jó és érdekes társaság alapult ki. A közönség 3 csoportra oszlott. Akiknek volt kérdésük és problémájuk és mélyíteni szerették volna az ismereteket. Ebbe tudom magamat is besorolni. Második volt a szkeptikus. Szerencsére ebből kevés. Majd a kuka, akinek szavát nem lehetett fogni.

Az előadó már ismerős volt korábbról. Már láttam Youtube-os előadását arról hogyan bukott meg egy Scrumos fejlesztés. Nagyon érdekes és tanulságos. Mindenkinek csak javasolni tudom. Kiváló, érdekes és képzett előadó. Többször volt olyan érzésem, hogy egy Standup comedy szerű show-t ad elő. Magára az előadásra jellemző volt, hogy igyekezett az igényeinket kielégíteni. Már az elején összegyűjtötte a kérdéseinket és az előadást olyan irányba terelte, illetve olyan részeket emelt ki, ami ezekre a kérdésekre választ adott. Szünetekben nagyon közvetlen volt és jól el lehetett vele beszélgetni.

Maga a tréning anyag nem nagy szám. Nem a tréning anyag hibája. az interneten már annyi Scrum-os anyagot találtam és egész könyveket olvastam erről, hogy maga tréning nem a lexikális ismeretekben fejlesztett engem. Most már értem azokat a véleményeket, amik szerint a SCM tréning nem ér fabatkát sem. Igen a tréning nem ad többet ha az ember már ismeri és tapasztalata van. De EZ a tréning bizony több volt. Ahogy Mitch elmesélte saját tapasztalatait (nem publikusokat is, ekkor lekapcsolta a videó felvevőt is) az rengeteget jelentett. A saját konkrét problémáinkra adott tanácsok hasznosak, konzisztensek. De azt hiszen az világos, hogy nem Scrum alapjai miatt mentem oda.

Ami még fontos, hogy ezen az előadás során olyan dolgok kaptak nagyobb fókuszt, amire én magam nem fektettem hangsúlyt. Például a Scrum szerep körök pontos jellege és azok keveredése kapcsán. Ezt eddig fél vállról elintéztem, de nem szabad. komoly problémák forrása lehet.

Vannak jegyzeteim amiket igyekszem elektronikus formában is átírni. Elég adhoc jellegűek, de arra jók, hogy magamnak meg legyen mik a fontos és kiemelt tapasztalataim. Akkor pedig majd ide is fel fog kerülni.

Szólj hozzá!

Címkék: agile scrum

A bejegyzés trackback címe:

https://takacsot.blog.hu/api/trackback/id/tr28995600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása