HTML

ÉnKép - takacsot

Friss topikok

  • Karbonade: Az első résszel egyáltalán nem értek egyet, Európában az Operának egyelőre jóval nagyobb részesedé... (2009.04.02. 14:07) My browser war
  • takacsot: @Bővíz László: Természetesen lehet. Javasolni tudom a könyvesboltok polcain az önfejlesztés részl... (2009.01.01. 12:30) Az IQ-m
  • natalie: szerintem nagyon jo könyv. ajánlom midenkinek! (2007.09.12. 01:21) Stephen King: A mobil
  • Ismeretlen_28084: zseniális könyv tényleg (2007.04.10. 15:24) Matt Beaumont: E-sztori
  • Ismeretlen_29217: Pontosan az gond, hogy a teszt kódrészletet nem tudják értelmezni. Konkrétan a paraméterátadási m... (2006.10.18. 08:02) Internyúzás

Ola Bini: Practical JRuby on Rails Web 2.0 Projects: Bringing Ruby on Rails to Java

2009.04.04. 19:12 takacsot

Hogyan került a szemem elé? Egy youtubos előadáson az előadó említette, hogy a modern kor  Smalltalkja. Ez felkeltette a kíváncsiságomat. Gyorsan összeszedtem pár Ruby könyvet és elkezdtem olvasni. De maga a nyelv nem olyan érdekes. De van egy webes keretrendszere, a Rails, amiről csupa jót hallottam. Szóval inkább abba vetettem bele magam. Majd láttam, hogy ott a JRuby is. Mivel Java területen otthon érzem magam, jó választásnak tűnt.

Majd nekiestem ennek a könyvnek mondván ebben benne van minden, ami nekem kell. De kicsit más lett. 

  1. A Ruby nyelv azért nem triviális, de hát istenem.
  2. A könyv 1.X-es Rails-vel dolgozik, nekem meg 2.2-es railst szedett le a gems. Sajnos nem kompatibilis. Pontosabban szólva a generált filok nem pont ugyanazok.
  3. Nem az én konvencióimat követi. Ugye a rails a konvenciókat helyezi a konfiguráció elé. Nagyon jóllátszik, hogy pl a classok nevei és az adatbázis táblák nevei között. De a konvenciók nem minden esetben tetszenek. Pl az osztály neve legyen Alma. A tábla neve pedig almak. Azaz a táblanevek többesszámúak. Ez pedig nem egyezik a relációs model elveivel. Ugyanis az adatbázistáblák nem gyüjtők, hanem metadata és adathalmaz együttesen. Relációs modell szerint ennek is alma-nak kellene lennie.

A könyvben egyébként kevés dolog szólt a rails-ről jruby környezetben. A rails-es részek igazából a jdbc beállításokon kívül nem szóltak Java-ról. Ahol keveredett a Java-val ott nem a rails volt lényeg, hanem a jruby és java interakció.

Igazából a rails nem kompatibilitás miatt nem csináltam meg a könyv példáit. De elolvastam lelkiismeretesen. Most már tudom, hogy mit keressek ebben. Ami kiderült, hogy kell egy alaposabb ruby ismeret és egy rails könyv a 2.X-es verzióról.

 javaworld

Könyv forrásai

Kivonat

Tartalom

Szólj hozzá!

Címkék: olvasonaplo

A bejegyzés trackback címe:

https://takacsot.blog.hu/api/trackback/id/tr41010388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása